Lite om mig och bloggen

Jag hade tänkt skriva lite om mig och vad mina mål är med denna bloggen. Jag kommer inte att berätta så mycket om mig själv eftersom jag vill vara så anonym som möjligt.

Jag är iallafall en 16-årig kille som alltid haft ett stort intresse för pengar. Mitt största mål hittils är att försöka få ihop en miljon innan jag fyller 30, vilket jag inte tycker verkar så jättesvårt efter man läst bloggen http://miljonar.blogspot.com/ där en 25(?)åring beslutar sig för att bli miljonär innan 30. Eftersom han klarade det under 5 år så borde väll jag klara det på över 10 år, eller? Jag har räknat på att om jag börjar spara när jag är 20 så behöver jag spara ca 8300 kr i månaden för att få ihop en miljon innan 30, och då har jag inte räknat med räntan. 8300 kr i månaden tycker jag inte låter allt för svårt att spara undan eftersom jag varken rökar eller snusar (kommer inte börja med det heller) och inte behöver köpa nya kläder m.m varje månad. Om jag dessutom räknar med räntan man får i aktier(som jag troligtvis kommer att spara i) och hur mycket pengar jag äger nu (ca 25.000) så blir det ju betydligt mycket snabbare jag får ihop pengarna.

Om jag räknar med att jag börjar när jag är 20 år och har 25.000 från början och sedan investerar ca 8.300 i månaden och sen får  ca 10% ränta på det så har jag 1 817 960 kr när jag är 30 år.

Målet med bloggen är ju då att följa mig och mitt sparande och se min ekonomi växa, jätteintressant eller hur? Just nu kanske jag inte har så mycket erfarenhet, men jag är mycket påläst inom det mesta som har med ekonomi. Så ni kommer nog kanske med tiden få några bra tips och råd av mig genom den här bloggen.

Skulle vara tacksam om ni kommenterade spartips m.m och kanske frågor som jag senare svarar på i bloggen.

Kommentarer
Postat av: Mira

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du ork så slå även ett öga på min :).

2011-07-11 @ 15:45:53
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Karin

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-13 @ 05:24:51
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0